Ønsker du at prøve en session eller har du spørgsmål? Så skriv endelig til mig her:



Tilmeld dig mit nyhedsbrev her:

Grinberg Metoden

Grinbergmetoden er en somatisk træningsmetode, hvor et systematisk læringsforløb opbygges med udgangspunkt i din individuelle kropsfornemmelse.

Under forløbet lærer du at håndtere smerte, frygt eller andre følelser på konstruktiv vis så det frigiver energi. Vi har ofte lært at ignorere og undgå ubehagelige følelser, eller vi oplever at blive overvældet af dem, så de tager magten fra os. Som resultat oplever vi stress og destruktive fysiske symptomer eller vi indskrænker vores egne handlinger og reaktioner af frygt for at blive såret, afvist eller svigtet.

I første session bliver udgangspunktet for læringsforløbet dannet på baggrund af en samtale og en fodanalyse. Fødderne fungerer som et kort over kroppens tilstand, og en analyse deraf er med til at danne grundlag for det videre læringsforløb.

De næste skridt består i at arbejde med kroppens helbred. Det kan være gennem mere og bedre vejrtrækning eller at komme sig over et symptom eller en situation, der kræver opmærksomhed og energi. Ved at opnå en tilstand af fysiske velvære og sindsro, frigives der overskud til at fokusere på dybere og mere komplekse udfordringer.

Under forløbet anvendes forskellige typer af berøringsteknikker, beskrivelse og vejrtrækningsmetoder til at fokusere opmærksomheden og tage hånd om udvalgte dele af kroppen. Du lærer eksempelvis at mærke hvor din opmærksomhed automatisk søger hen og hvilke områder der overses, samt hvordan du oplever og derfor bevidst kan påvirke dit energiniveau.

I sessionerne lærer du, med vejledning fra mig, at spænde og afspænde musklerne i kroppen. Du lærer hvordan du kan mærke, blokere og støtte flow samt hvorledes du kan gentage eller afbryde et kendt mønster, ved at blive bevidst om den vane der ligger bag.

Det er muligt at anvende vejrtrækning varieret og aktivt til at give os den energi, der er nødvendig for at skabe dybdegående forandringer. En afgørende del af forløbet er derfor at tillære sig nogle konkrete metoder at trække vejret på.

Der anbefales et minimum af 4-6 sessioner til at øve teknikkerne og skabe en holdbar forandring. Dog varierer et læringsforløb alt efter den individuelle situation og målet som defineres i begyndelsen.

Ansvarsfraskrivelse:

Grinberg Metoden® er en opmærksomhedsmetode hvis indlæring består i at udvikle og fokusere kropsbevidsthed. Metoden er ikke en erstatning af behandling af sygdomme, der kræver medicinsk eller psykiatrisk behandling.

Metoden baserer sig ikke på nogen ideologisk eller mystisk idé og kræver ikke nogen speciel form for livsførelse for at praktiseres.

 

Flere informationer om Grinberg Metoden:

 

Avi Grinberg, om „The Origin and Essence of the Grinberg Method“

Marta, inddriver fra Polio med Grinberg Metoden

Radio udsendelser

Dealing with fear and the Grinberg Method (English)

  • “Tænker tit på dig og alt det du har åbnet op for mig. Jeg står stærkt i mig selv, stærk nok til at jeg kan hjælpe andre med at stå på deres måde.”

    / Hans Peter

  • “…hun er en fantastisk historie-fortæller med en no-nonsense måde at tale om personlig udvikling.”

    / Magdalena, trainer & facilitator

  • “Du hjalp mig meget med at komme ud af en slags boble jeg har været i siden ulykken.”

    / Astrid, 42 år

  • “Aninia har én helt særlig evne til at sætte sig ind i kroppen og dens reaktion på smerte. Hun er grundig, tillidsfuld og ikke mindst en god formidler.”

    / Stine, 28

Kontakt

Heart Work Management
Sankt Knuds Vej 23B 1
Baggårdhuset
1903 Frederiksberg
+45 53 80 33 83

Tak for billederne til:
Gitte Lotinga - www.billedskabet.dk
Danielle Schönfeld

Stefan Ansorge


Kim Bjærre
 og

Niels Nygaard

Find mig

Ring op / Call now